Τρεις ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες εκθέσεις φωτογραφίας παρουσιάζονται στο Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης (Βασ. Όλγας 108), στο πλαίσιο της Photobiennale Thessaloniki Greece / 20ής Φωτογραφικής Συγκυρίας 2008, με κεντρικό θέμα «Ο χρόνος»
Πρόκειται για τις εκθέσεις «Θεσσαλονίκη / Αυτεπαγγέλτως» του 'Αρι Γεωργίου, «Suite Cycladiques» του Eric Bance και «Όταν το ρεύμα βγήκε από την πόλη - Ελλάδα 1962» του Gilles Ehrmann, που εγκαινιάζονται την Τετάρτη 16 Απριλίου 2008, θα διαρκέσουν έως τις 30 Μαΐου 2008 και θα λειτουργούν με το ακόλουθο ωράριο: Τρίτη έως Πέμπτη, Σάββατο, Κυριακή ώρες 10:00 - 18:00, Παρασκευή 10:00 - 14:00 και 18:00 - 21:00, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Για ομαδικές επισκέψεις, πρέπει να προηγείται συνεννόηση με το Κέντρο στα τηλέφωνα 2310 295170-1.
'Αρις Γεωργίου «Θεσσαλονίκη / Αυτεπαγγέλτως». Επιμέλεια: Στέργιος Καράβατος
Ένα μοναδικό ταξίδι στην Θεσσαλονίκη, στο πέρασμα τεσσάρων δεκαετιών, επιφυλάσσει η έκθεση «Θεσσαλονίκη / Αυτεπαγγέλτως» του 'Αρι Γεωργίου. Πρόκειται για μια πλούσια φωτογραφική συλλογή που συγκεντρώνει υλικό από τις αρχές της δεκαετίας του ΄70 και μέχρι πρόσφατα, καταγράφοντας την ιστορική εξέλιξη της πόλης μέσα από πορτραίτα και φιγούρες των ανθρώπων της, καθώς και στιγμιότυπα από την καθημερινή αστική δράση. Μέσα από τη διεισδυτική ματιά του καλλιτέχνη, εμπλουτισμένη με άμεση βιωματική συναισθηματικότητα αλλά και συνειδητές αισθητικές αναζητήσεις, αναδεικνύεται η γοητευτική τοπιογραφία μιας άλλης Θεσσαλονίκης, που δεν υπάρχει πια, και φωτίζεται ένα κρυμμένο πρόσωπο της, που σπάνια συναντά κανείς σε φωτογραφικά λευκώματα και μαρτυρίες της εποχής.
Eric Bance «Suite Cycladiques». Επιμέλεια: Dominique Gaessler
Συγκεντρώνοντας επί μια δεκαπενταετία εικόνες από τις Κυκλάδες, ο Γάλλος φωτογράφος Eric Bance σχολιάζει μέσα από το έργο του την πραγματικότητα του κυκλαδίτικου τοπίου: το σχέδιο, τα σύγχρονα ή παλιά κτίρια και μνημεία, γλυπτά κτλ., τα διάφορα θέματα (το απλό δωμάτιο, την ψάθινη καρέκλα), τα αντικείμενα ενός περιπλανώμενου ταξιδιώτη... Τα χρώματα που κυριαρχούν είναι αυτά που ταιριάζουν στην ελληνική πραγματικότητα, και ιδιαίτερα στην κυκλαδίτικη: μπλε και άσπρο. Η δουλειά του εγγράφεται στην παράδοση μιας αυτοβιογραφικής προσέγγισης των έργων περιπλάνησης.
Gilles Ehrmann «Όταν το ρεύμα βγήκε από την πόλη - Ελλάδα 1962». Επιμέλεια: Jordi Ballesta
Συνδυάζοντας ένα αρχείο περίπου 2.000 φωτογραφιών από μια περιήγηση στην Ελλάδα με τα ελληνικά αρχεία που είχε προσεγγίσει ο ίδιος 25 χρόνια πριν, ο Γάλλος φωτογράφος Gilles Ehrmann μας αποκαλύπτει μια Ελλάδα ηλιόλουστη, χωρίς ωστόσο να αναλώνεται στην απλή αναπαραγωγή εικόνων της τουριστικής Μεσογείου. Οι επιλεγμένες από τον ίδιο εικόνες επικεντρώνονται κυρίως στις εξωτικές φιγούρες της ελληνικής κοινωνίας (από τον παπά μέχρι τη γριά αγρότισσα). Από την Ιεράπετρα έως τη Θεσσαλονίκη, η ελληνική πόλη και κοινωνία των αρχών του ΄60 συλλαμβάνονται με αφετηρία ένα βλέμμα του οποίου ο χαρακτήρας προέρχεται από το διάλογο, που ο Gilles Ehrmann εγκαθιστά μεταξύ του ίδιου, της φωτογραφικής μηχανής του και της τοπικής κοινωνίας.