Γεω-γραφίες χωρικών ορίων
Location: Athens
Store Opening: 29 May 2007
Duration: 29 May 2007 - 09 Sep 2007

Γεω-γραφίες χωρικών ορίων

Manolis Giannadakis

Στην οριοθετημένη κεντρική ιδέα του Μανόλη Γιανναδάκη «Κατακερματισμός και Ανασύνθεση του Χώρου», αναφέρεται η ενότητα έργων του που παρουσιάζεται από το ΜΙΕΤ.

Πρόκειται για εικαστικές / μορφοπλαστικές διαδικασίες που αφορούν τη χαρακτική πράξη στο σύνολο της, από τη σύλληψη της «ποιητικής» εικόνας έως τη φάση της εκτύπωσης.

Η δημιουργία ενός κατασκευασμένου περιβάλλοντος, όπου ενσωματώνονται αντίτυπα, μονότυπα καθώς και επίτοιχα ανάγλυφα, προκαλεί τον επισκέπτη να βιώσει στοιχεία αυτοβιογραφικά του καλλιτέχνη όσο και στοιχεία της ίδιας της συνθετικής δημιουργικής διαδικασίας: ίχνη, αποτυπώματα, τυπώματα/σύμβολα, δράσεις που δομούν έναν χώρο κατεξοχήν χωροταξικό, τεχνολογικό, αποστερημένο από την ανθρώπινη παρουσία και την αναπαράσταση του ανθρώπου.

Συγκεκριμένα στο έργο με τίτλο «Μεγάλο Διαβατήριο», ο Γιανναδάκης δημιουργεί ένα ξάνοιγμα περιοχών, ενδεχομένως διαμονής ανθρώπων και παραμονής πραγμάτων, τα οποία περιβάλλουν τους ανθρώπους και τους αφορούν.

Την έκθεση τη συνεπιμελείται ο καλλιτέχνης με την ιστορικό τέχνης Θάλεια Στεφανίδου, η οποία χαρακτηριστικά αναφέρει: «Ο Μανόλης Γιανναδάκης σε μια μακρόχρονη προσπάθεια διαμόρφωσης πλαστικών συσχετισμών, παράγει και αναπαράγει μια κυρίαρχη εμμονή του σχετικά με την σύλληψη της ποιητικής εικόνας καθώς και τους τρόπους αποτύπωσής της. Στα έργα του υπάρχει πάντα το φαινόμενο της επαναληψημότητας των μοτίβων, στοιχείων δηλαδή που πολλαπλασιάζονται γεμίζοντας το κενό ή πολλαπλασιάζονται για να διαχυθούν σε άπειρο χώρο . . . Ο Γιανναδάκης «κάνει χώρο» και συγχρόνως κρύβει σ' αυτόν συμβάντα, επιτρέποντας έτσι να αυτονομηθούν εντός του έγκλειστες διαδικασίες».

Ο Μανόλης Γιανναδάκης σπούδασε χαρακτική στην Α.Σ.Κ.Τ.- Αθήνα. Από το 1985 ζει και διδάσκει την τέχνη της χαρακτικής στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων τεχνών ως Αναπληρωτής Καθηγητής Χαρακτικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Photo Gallery


Comments:

More
See more arrow
Share

Please enter valid email